عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393
بازدید : 175
نویسنده : management77

دکتری در ترکیه

جهت ثبت نام در دکترا (به عبارت دیگر جهت دکتر شدن)مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس الزامی است (طبق قوانین دانشگاهی ترکیه جهت ثبت نام در برنامه های دکترا می توان با مدرک لیسانس نیز اقدام نمود ) .اگر با مدرک فوق لیسانس به مقطع دکترا شروع کنیم باید طی دوره دکترا حداقل هفت درس وجمعا از ۲۱ واحد کمتر نباشد و امتحان کفایت yeterlilik sınavı ( یترلی لیک سی نا وی) پیش نهاد تز وخود تز را شامل می شود .دانش جویانی که با مدرک لیسانس قبول شده اند حداقل ۱۴ درس و جمعا از ۴۲ واحد کمتر نباشد و امتحان کفایت yeterlilik sınavı( یترلی لیک سی نا وی) پیش نهاد تز وخود تز را شامل می شود. طبق برنامه های ذکر شده کسانی که با مدرک لیسانس شروع می کنند مدت ذمان ۱۰ نیمه سال تحصیلی و دانشجو یانی که با مدرک فوق لیسانس شروع می کنند ۸ نیمه سال تحصیلی را باید طی نمایند .چنانکه بخواهید زود تر از زمان های قید شده فارغ التحصیل شوید بستگی به قوانین داخلی دانشگاه مربوطه واستادان مربوطه دارد . بدون در نظر گرفتن زمان تسلیم تز برای کسانی که با لیسانس شروع کرده اند ۶ نیمه سال تحصیلی و برای دانشجویانی که با مدرک فوق لیسانس شروع کرده اند ۴ نیمه سال تحصیلی جهت درس ها کافی می باشد.پس از گذراندن با موفقیت این دوره ها دانشجو صاحب مدرک دکترا وهم چنین عنوان دکترا می گیرد

طبق قوانین دانشگاهی ترکیه جهت ثبت نام در دکترا قبولی در امتحان ال اس (LES) ضروری است .مطابق همین قانون چنانکه دانشجو با مدرک لیسانس ثبت نام می کند از ۱۰۰ حداقل باید ۷۰ و اگر با مدرک فوق لیسانس ثبت نام می کند از ۱۰۰حداقل ۵۵ را گرفته باشد . در زبان خارجی نیز ۵۵ نمره کفایت می کند . این شرایط از طرف اموزش عالی ترکیه (yök) تجهت تحصیل دکترا تعین شده ، ولی غیر از این ها اجازه داده است که هر دانشکاه برای خود همراه این شرایط جهت تحصیل دکترا در ترکیه شرایط دیگری نیز داشته باشد .مثلا نامه هایی که از استادان قبلی و موئسسات معتبر جهت معرفی ارائه میدهند ، و انشائی که جهت چرا می خواهید دکترا بخوانید ، مصاحبه ، درجه و نمره های مدارک لیسانس وفوق لیسانس که تاثیر گذار اند .

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: تحصیل در ترکیه , ,
:: برچسب‌ها: دکتری در ترکیه ,
تاریخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393
بازدید : 70
نویسنده : management77

تحصیلات تکمیلی (مقاطع فوق لیسانس- دکترا) در ترکیه

 

گزینش دانشجو در مقاطع بالاتراز لیسانس در دانشگاه‌های ترکیه بوسیله کنکور سراسری انجام نمی‌پذیرد، بلکه دانشگاه‌ها به‌صورت جداگانه مدارک و امتیازهای لازم را از داوطلبان درخواست کرده و با برگزاری امتحانات داخلی اقدام به پذیرش دانشجو در این مقاطع می‌نمایند. بر این اساس ورود به دانشگاه‌ها در این مقاطع به مراتب ساده تر از دانشگاه‌های ایران است.

 

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: تحصیل در ترکیه , ,
:: برچسب‌ها: تحصیلات تکمیلی (مقاطع فوق لیسانس- دکترا) در ترکیه ,
تاریخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393
بازدید : 139
نویسنده : management77

تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه

دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی ترکیه در هر سال تحصیلی موظف به پذیرش سهمیه‌ای شامل 4500 دانشجوی خارجی (غیر ترک) می باشند. در این راستا سازمان ÖSYM(مرکز انتخاب و جایگزینی دانشجو) ترکیه مسئول برگزاری آزمونی به نامYÖS(آزمون دانشجویان خارجی)است که همه ساله در ماه آوریل در کشور ترکیه و چندین کشور منطقه به‌ صورت همزمان عرضه می‌شود.

بادقت به سطح معلومات دبیرستانی دانش آموزان ایرانی نسبت به داوطلبان دیگر کشورهای منطقه و نیز اعتبار علمی بسیار بالای دانشگاه‌های ترکیه، هزینه‌های تحصیلی و هزینه‌های زندگی بسیار پائین این کشور، برگزاری آزمون به زبان انگلیسی، رفت و آمد آسان به کشور ترکیه و عوامل فراوانی از این نوع فرصت استثنایی برای داوطلبان ایرانی ایجاد شده است تا با شانس قبولی بسیار زیاد امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کشور ترکیه را یابند.

نظام آموزشی دانشگاه‌های ترکیه کاملاً براساس استانداردهای سیستم آموزشی آمریکا بوده و دروس به‌صورت ترمی- واحدی ارائه می‌شود. زبان آموزشی وابسته به دانشگاه و رشته ، انگلیسی ، فرانسه ، آلمانی و یا ترکی خواهد بود.

تقویم آموزشی دانشگاه‌های ترکیه تقریباً مثال دانشگاه‌های ایران است اینگونه که شروع ترم پائیز از ماه اکتبر و انتهای ژانویه و ترم بهار از فوریه آغاز و در ماه ژوئن به پایان خواهد رسید و ترم‌های تابستانی از جولای تا آگوست خواهد بود. بعد از قبولی در  آزمون مذکور در فوق امکان تحصیل در تمامی رشته‌های فنی مهندسی، پزشکی، هنر و علوم انسانی در دانشگاه‌های ترکیه محیا است.

دانشگاه‌های ترکیه در سال‌های اخیر اعتبار علمی بالایی در مجامع بین‌المللی دریافت نموده اند به صورتی که مدارک علمی این دانشگاه‌ها در تمامی کشورهای دنیا شناخته شده است. در تمامی رشته‌ها برای دانشجویان ممتاز امکان بورسیه شدن توسط سازمانها و مؤسسات آموزش آمریکایی و اروپایی میسر است و حتی در بعضی دانشگاهها از ترم دوم به بعد می‌توان به‌صورت انتقالی به دانشگاه‌های آمریکا در همان رشته و ترم تحصیلی منتقل شد.

همانطور که گفته شد ورود به دانشگاه از مقطع دیپلم دبیرستان به بعد همانند ایران مشروط به شرکت و قبولی در کنکور سراسری کشور ترکیه است و در مقاطع بالاتر بستگی به ضوابط و قوانین هر دانشگاه دارد.

شرایط شرکت‌کنندگان در آزمون‌‌ مذکور:

برای شرکت در این آزمون شرط سنی وجود نداشته و کلیة دانش آموزان شامل دبیرستان، فنی حرفه‌ای، کار دانش، هنرستان و ... که در سال آخر دبیرستان بوده و یا دارای دیپلم متوسطه یازده ساله هستند اجازه شرکت در این آزمون را خواهند داشت.

آزمون YÖSشامل دو قسمت است. قسمت اول‌‌: آزمون YÖSجهت سنجش استعدادهای آموزشی پایه شامل هوش و استعداد تحصیلی، ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و جغرافیا در حد دوره دبیرستان و شامل 80 سؤال تستی 5 گزینه‌ای در مدت 90 دقیقه به دو زبان انگلیسی و ترکی طراحی می‌شود و مبنای اصلی پذیرش دانشجو است.

قسمت دوم‌‌: سنجش سطح اطلاعات داوطلب به زبان ترکی است که در این آزمون به هر داوطلب نمره Aیا Bیا Cداده خواهد شد.

انتخاب رشته همانند دانشگاه سراسری ایران بعد از آزمون و دریافت نتایج صورت خواهد گرفت. لازم به ذکر است که انتخاب رشته الزاماً در یک گروه آموزشی نخواهد بود و همچنین ارتباطی به دیپلم دبیرستانی نخواهد داشت.

 

مشاوره و راهنمای پایان نامه نویسی

:: موضوعات مرتبط: تحصیل در ترکیه , ,
:: برچسب‌ها: تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

09901726128

نظرتون در مورد وبلاگ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان management77 و آدرس ayhan77.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 46
بازدید کل : 32393
تعداد مطالب : 620
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com